יום ראשון, 24 באפריל 2016

שיווק מנצח: 5 טיפים שכל איש שיווק חייב לאמץ


הבטחתי לכם טיפים עסקיים? הגיע הזמן לקיים.

איש שיווק טוב הוא אחד שמשתמש במגוון כלים ואסטרטגיות במקביל, מבצע אפיון נכון לקהל היעד, ומשקיע בלקוחות לכל אורך הדרך! הטיפים הבאים יסייעו לכם להפוך לאנשי שיווק מצליחים ונבונים יותר!

הבינו את הקהל

אחת הפעולות הראשוניות שיש לבצע היא אפיון של קהל היעד שלכם. לא מספיק לדעת מהו הגיל של הלקוחות שלכם, אלא חשוב לברר מגוון פרטים כמו אזור מגורים, היכן הם מבלים, מה הם קונים, כמה פעמים בשבוע ועוד. כדאי לבצע ראיונות אישיים או שאלונים אנונימיים ובהם תנסו להבין מדוע הלקוחות שלכם בחרו דווקא בכם. באמצעות שאלונים וראיונות תוכלו לדעת מהן נקודות החוזקה והיכן עליכם להשתפר. ייתכן שתגלו כמה ממצאים מפתיעים שלא הייתם מגלים בשום צורה אחרת.

מיתוג

כדי לבלוט בין כל המתחרים, עליכם לבדל את עצמכם בהשוואה למתחרים. הדרך לעשות זאת היא ארוכה אך משתלמת והיא מתחילה כבר בבחירת שם החברה, הלוגו והנראות הכללית של המותג. בשלב הראשוני יש לבנות אתר אינטרנט מקצועי ובו כל המידע הדרוש ללקוחות פוטנציאליים וקיימים. בהמשך כדאי להשקיע בפרסום במגוון מדיות בתחום הדיגיטל וגם באמצעי התקשורת המסורתיים. מומלץ גם להזמין בלוגרים ומובילי דעה לימים מיוחדים שיגדילו את החשיפה למותג.

שירות לקוחות

גם אם יהיה לכם את המוצר הכי נחשק, חדשני, מיוחד, נגיש ושימושי, הוא לא יצליח להמריא ולשרוד שנים רבות אם לא תשקיעו במערך השירות שלכם. כדאי ששירות הלקוחות יהיה זמין כמה שיותר שעות לאורך היממה ולא שעות בודדות. כמו כן, יש להכשיר צוות מקצועי, מנומס ומנוסה שיספק מענה לכל בעיה. כדאי גם להשאיר מראש תקציב המאפשר שליחה מחודשת של המוצר ללקוח לא מרוצה או שליחת שוברים ומוצרים אחרים לפיצוי במקרה הצורך.

טפחו את הקשר

כולנו יודעים כי שמירה על לקוח קיים היא קלה וכדאית יותר מאשר גיוס של לקוח חדש, ולכן חובה לשמור על הלקוחות באופן באופן שוטף. במידה ויש לכם עסק קטן, קל יותר לשמור על קשר עם הלקוחות. השקעה בלקוחות כוללת יחס אישי עוד בשלב ההתעניינות במוצר, ובהמשך חווית קנייה נעימה, יחס אישי, שליחת מבצעים והטבות לנייד ולמייל, ימים מיוחדים והנחות המיועדים רק ללקוחות קיימים ושלל אפשרויות נוספות שיהפכו את הלקוחות שלכם ללקוחות חוזרים ונאמנים.


השקיעו בקשרים עסקיים

כדאי להשתתף על בסיסי חודשי בימי עיון, תערוכות, פסטיבלים, ירידים ואירועים נוספים הקשורים למוצר שלכם. אירועים אלה מאפשרים לכם להישאר מעודכנים בנושאים הקשורים לעסק שלכם, להפגין נוכחות ובעיקר ליצור קשרים עם קולגות לצד שיתופי פעולה אפשריים. אם אתם חברת B2B כדאי להגדיל את תדירות האירועים שבהם אתם משתתפים. במקרים רבים, העסקאות הכי משלמות נוצרו הודות לשיחת חולין באחד מאותם אירועים עסקיים.

חשוב לזכור: הצלחה לא מתרחשת תוך שבוע, וגם לא תוך חודש, יש להשקיע תקופה ארוכה עד שתוכלו לראות תוצאות. התמדה, למידה, עשייה ונחישות הן מילות המפתח לכל העצות שהוזכרו בכתבה.